Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

ΠΕΡΙ ΧΗΡΕΙΑΣ

ΠΕΡΙ ΧΗΡΕΙΑΣ
Μεγ. Βασιλείου. Λένε ὅτι, ἐὰν ἡ τρυγόνα χωρίσει ἀπὸ τὸν σύζυγό της, δὲν δέχεται πιὰ νὰ συνάψει σχέση γαμικὴ μὲ ἄλλον, ἀλλὰ μένει ἀνύπαντρη καὶ ἀρνεῖται νὰ ἔρθει σὲ ἐπαφὴ μὲ ἄλλον, ἀπὸ σεβασμὸ πρὸς τὴ μνήμη αὐτοῦ ποὺ εἶχε συζευχθεῖ. Ἂς τὸ ἀκούσουν αὐτὸ οἱ γυναῖκες, ὅτι ἡ σεμνότητα τῆς χηρείας ἀκόμα καὶ στὰ ἄλογα ζῶα εἶναι προτιμότερη ἀπὸ τὴν ἀπρέπεια τῆς πολυγαμίας.

Μέγ Βασιλείου. Τη χήρα, που είναι γραμμένη στήν τάξη τών χηρών, πού τίς φροντίζει η Εκκλησία, άν υπανδρευθεί εκ νέου, πρέπει να συγχωρείται από τήν κοινότητα, κατά τόν Απόστολο (Α Τιμ.5,9).
Μέγ Βασιλείου. Η χήρα γυναίκα έχει εξουσία να ξαναπανδρευθεί και δεν μπορεί κανείς να τήν κατηγορήσει για αυτό, καθώς ο Απ.Παυλος είπε ''εάν πεθάνει ο άνδρας είναι ελεύθερη να πάρει όποιον θέλει, μόνο εν Κυρίω''.
Λα'ι'κή Παροιμία. Ἀπὸ ψὲς τὸ δειλινὸ λείπει ὁ ἄντρας μου στὸ μύλο, πῆτε μου γειτόνισσες, νὰ παντρευτῶ ἢ νὰ μείνω;
Λα'ι'κή Παροιμία. Στὶς ἐννιὰ τοῦ μακαρίτη ἄλλος μπήκε μὲς τὸ σπίτι.
Λα'ι'κή Παροιμία. Θέλω την κι ἂς εἶναι χήρα καὶ φτωχὴ καὶ κακομοίρα.
Λα'ι'κή Παροιμία. Πάρα κακοπαντρεμένη, κάλλιο χήρα κορδωμένη.
Λα'ι'κή Παροιμία. Ἀφοῦ ἀποκλάψαν ὅλοι, ἐδάκρυσε κι  ἡ χήρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: