ΠΕΡΙ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΙΩΝ

ΠΕΡΙ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΚΟΔΟΞΙΩΝ
Ἀγ.Μᾶρκος Ευγ. Στὰ θέματα τῆς πίστεως οὐ χωρεῖ συγκατάβασις.
Ἀγ.Ἰωάν.Χρύσ. Εἶναι βαρὺ καὶ φοβερὸ νὰ διαστρέψει κανεὶς τὸ λόγο τοῦ ζωντανοῦ Θεοῦ, τοῦ Κυρίου τοῦ Θεοῦ μας.
Ἀγ. Ἐπιφάνειος Αἵρεσις εἶναι κακόδοξος γνώμη πεπλανημένων ἀνθρώπων, καθότι δὲν δοξάζουν τὴν αὐτὴν πίστιν.
Ἀγ.Ἰγνάτιος Πᾶς ὁ λέγων παρὰ τὰ διατεταγμένα κὰν προφητεύη κὰν παρθενεύη κὰν σημεῖα ποιῆ, λύκος σοὶ φαινέσθω ἐν δορᾷ προβάτου, φθορὰν προβάτων κατεργαζόμενος.
Ἀγ.Κλήμης Ἀλεξ. Αἵρεσις ἐστὶν πρόκλησις δογμάτων ἤ, ὡς τινὲς προσήλισις δόγμασι πολλοίς, ἀκολουθίαν πρὸς ἄλληλα καὶ τὰ φαινόμενα περιέχουσι πρὸς τὸ εὖ ζῆν συντείνουσα.  
Ἀγ. Αὐγουστίνου. Οἱ δὲ σχισματικοὶ σχισματοαιρετικοὶ εἰσίν, καθότι δὲν εἶναι κανὲν Σχῖσμα εἰμὴ πρότερον αἵρεσιν ἀναπλάσσῃ, ἵνα ὀρθῶς δόξῃ τῆς Ἐκκλησίας χωρισθῆναι. Τὸ Σχῖσμα κακῶς διαμένον γίνεται αἵρεσις ἤ καταφέρεται εἰς αἵρεσιν, ὅτι καὶ τοὺς σχισματικοὺς οὐχ ἡ διάφορος πίστις ποιεῖ ἀλλ’ ἡ διαρηχθεῖσα τῆς κοινωνίας συντροφία». (Ἐπιστολὴ ρα΄ κεφ. ια΄ εἰς τὸ κατὰ Ματθαῖον).
Ἀγ.Ἰωάν.Χρυσ. Οὐδὲν ὠφελεῖ βίος ὁρθὸς δογμάτων διεστραμένων. Οὐδὲν ὄφελος πολιτείας ἀρίστης πίστεως οὐκ οὔσης ὑγιοῦς.
Καὶ γὰρ ἀσελγείας ἁπάσης, ἡ τῶν αἰρετικῶν σωφροσύνη χείρων ἐστιν.
Ἀγ.Ἰωάν.Χρύσ. Ὁ Θεὸς τὴν μὲν πίστιν αὐτοῦ τὴν ἀληθῆ καὶ ἀποστολικὴν πολλὲς φορὲς συγχωρεῖ νὰ πολεμεῖται, τὰς δὲ αἱρέσεις καὶ τὴν εἰδωλολατρεία τὰ ἀφήνει νὰ ἀπολαμβάνουν ἄνεση. Γιατί ἄραγε; Γιὰ νὰ μάθεις μὲν τὴν ἀδυναμία ἐκείνων ποὺ ἂν καὶ δὲν ἐνοχλοῦνται, ὅμως αὐτομάτως ἐξαφανίζονται, τῆς δὲ πίστεως τὴν ἰσχὺν νὰ γνωρίσης, πολεμουμένης καὶ διὰ τῶν κωλυόντων αὐξανομένης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: