ΠΕΡΙ ΗΜΕΡΩΝ ΚΑΙ ΩΡΩΝ

ΠΕΡΙ ΗΜΕΡΩΝ ΚΑΙ ΩΡΩΝ
Λα'ι'κή Παροιμία. Δευτέρα μου καματερή, Τρίτη μου προκομμένη, Τετράδη μου σαρακοστή, Πέφτη μου βλογημένη, Παρασκευή μου ριζικιά, Σαββάτο μου αλουσμένη, την Κυριακή στην εκκλησιά πέρδικα πλουμισμένη.
Λα'ι'κή Παροιμία. Τετάρτη και Παρασκευή τα νύχια σου μην κόψεις, την Κυριακή να μη λουστείς αν θέλεις να προκόψεις.
Λα'ι'κή Παροιμία. Όποιος νύχτα περπατεί, για κλέβει για φονεύει.  ---  Όποιος νύχτα περπατεί, λάσπες και σκατά πατεί.
Λα'ι'κή Παροιμία. Όποιος νηστέψει Σάββατο, να ’ναι καταραμένος,  μόνο το μέγα Σάββατο είναι απηγορημένο.
Λα'ι'κή Παροιμία. Με τον ήλιο τα βάζω, με τον ήλιο τα βγάζω, τι έχουν τα έρμα και ψοφάν;
Λα'ι'κή Παροιμία. Μην αναβάλλεις γι’ αύριο αυτό που μπορείς να κάνεις σήμερα.
Λα'ι'κή Παροιμία. Της νύχτας τα καμώματα, τα βλέπει η μέρα και γελάει.
Λα'ι'κή Παροιμία. Όποιος γελάει την Παρασκευή, κλαίει την Κυριακή.
Λα'ι'κή Παροιμία. Η μέρα έχει τις φροντίδες και η νύχτα τα όνειρα.
Λα'ι'κή Παροιμία. Ο τετραδοφάγος την Πέμπτη δεν έχει τι να φάει.
Λα'ι'κή Παροιμία. Κίνησε ο Εβραίος για το παζάρι κι έτυχε Σάββατο.
Λα'ι'κή Παροιμία. Άναψε το λυχνάρι σου προτού σε βρει η νύχτα.
Λα'ι'κή Παροιμία. Δουλειά της Κυριακής, χασομέρι της Δευτέρας.
Λα'ι'κή Παροιμία. Η νύχτα είναι πουκάμισο για τους αμαρτωλούς.
Λα'ι'κή Παροιμία. Όποιος σηκώνεται πρωί, κερδίζει το φλουρί.
Λα'ι'κή Παροιμία. Σάββατο κοντή γιορτή, έρχεται κι η Κυριακή.
Λα'ι'κή Παροιμία. Της Κυριακής χαρά και της Δευτέρας λύπη.
Λα'ι'κή Παροιμία. Η μέρα έχει μάτια και η νύχτα αυτιά.
Λα'ι'κή Παροιμία. Έργα της νύχτας, λόγια της μέρας.
Λα'ι'κή Παροιμία. Η καλή μέρα απ’ το πρωί φαίνεται.


Δεν υπάρχουν σχόλια: