ΠΕΡΙ ΑΜΑΡΤΙΑΣ

ΠΕΡΙ ΑΜΑΡΤΙΑΣ
Α Ιωαν-1,8 Εάν είπωμεν ότι αμαρτίαν ουκ έχομεν, εαυτούς πλανώμεν και η αλήθεια ουκ εστιν εν ημίν.
Α Ιωαν-3,8 Ο ποιών τήν αμαρτίαν εκ τού διαβόλου εστίν, ότι απ' αρχής ο διάβολος αμαρτάνει. Είς τούτο εφανερώθει ο υιός τού Θεού, ίνα λύση τά έργα τού διαβόλου.
Σειρ-21,1 Τέκνον, ήμαρτες, μη προσθής μηκέτι και περί των προτέρων σου δεήθητι.
Σειρ-25,24 Από γυναικός αρχή αμαρτίας, και δι' αυτήν αποθνήσκομεν πάντες.
Ἀγ.Συμεὼν Νέος Θεολ. Μὲ τρία πράγματα ἁμαρτάνουν οἱ ἄνθρωποι, μὲ τὸν νοῦν, μὲ τὸν λόγον, καὶ μὲ τὸ ἔργον.
Ἀγ.Συμεὼν Νέος Θεολ. Λοιπὸν ὁ ἄνθρωπος μὲ τέσσαρας τρόπους ἁμαρτάνει, ἐκουσίως, ἀκουσίως, ἐν γνώσει, καὶ ἀγνοία.
Ἀγ.Συμεὼν Νέος Θεολ.  Η αμαρτία που κάνει ο άνθρωπος με το έργο γίνεται με αργοπορία, και η αμαρτία που κάνει με το λόγο γίνεται γρηγορότερα . η δέ αμαρτία που κάνει με το νού γίνεται εν ριπή οφθαλμού.
Αββά Δωρόθεου Κάθε αμαρτία γίνεται ή από φιληδονία, ή από φιλαργυρία, ή από φιλοδοξία. 
Ἀββᾷ Δωροθέου. "Δια της αμαρτίας ο άνθρωπος εξέπεσεν εκ του κατά φύσιν εις το παρά φύσιν τουτέστιν εν τη φιλαργυρία, φιληδονία, φιλοδοξία".
Νικηφόρου Θεοτόκη. Δύο εἶναι αἱ πηγαὶ πάντων τῶν ἁμαρτημάτων, ὁ θυμός καὶ ἡ ἐπιθυμία·  ὁποῖον ἁμάρτημα καὶ ἄν στοχασθῇς, αὐτὸ ἤ ἐκ τοῦ θυμοῦ ἀναβλύζει ἤ ἐκ τῆς ἐπιθυμίας.
Ἀγ.Ἰωάν. Χρυσ. Πέφτουμε σε μεγάλες αμαρτίες, γιατί δεν φροντίσαμε όσο πρέπει, για να κόψουμε τα μικρότερα ελαττώματα μας
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Οι αιτίες όλων των κακών είναι τα αμαρτήματα. Στα αμαρτήματα οφείλονται οι λύπες, οι ταραχές, οι πόλεμοι, οι αρρώστιες και όλα τα δυσκολοθαράπευτα πάθη, που μας προσβάλουν.
Ἀγ.Ἰωάν. Χρυσ. Δεν είναι τόσο κακή η αμαρτία, όσο οι αδιαντροπιά μετά από την αμαρτία.
Αγ.Ιωάν.Χρυσ. Η αμαρτία πού διαπράτει ο καθένας, θα φέρει στην πόλη κάποια βλάβη γενική και αφόρητη. 
Πατ.Ἰωήλ. Δεν υπάρχει μεγάλη και μικρή αμαρτία. Μικρή ή μεγάλη, η αμαρτία είναι πάντοτε αμαρτία. Οι πολλές μικρές αμαρτίες μας κάνουν μεγαλύτερο κακό από ὅτι μια μεγάλη, γιατί οι μικρές περνούν απαρατήρητες και έτσι δεν φροντίζουμε να τις διορθώσουμε. Η μεγάλη αμαρτία «ενώπιον μου εστί δια παντός». Όπως π.χ. ο κισσός σε ένα δέντρο! Εύκολα φαίνεται. Και φωνάζει, ότι πρέπει να τον κόψουμε, αν δε θέλουμε να ξεραθεί το δέντρο. Ενώ τα μικρά παρασιτικά χορταράκια στον κορμό του, τα καταφρονούμε.
Τολστόϊ. Οι άνθρωποι τιμωρούνται όχι για τις αμαρτίες τους, αλλά από τις αμαρτίες τους, αυτή είναι η πιο βαριά και σωστή τιμωρία.
Ανωνύμου. Καλός άνθρωπος: εκείνος που θυμάται τις αμαρτίες του και ξεχνάει τις ευεργεσίες του. Κακός άνθρωπος: το αντίθετο.
Thomas Fuller. Αυτός που πέφτει στην αμαρτία είναι άνθρωπος. Αυτός που στεναχωριέται γι' αυτήν είναι άγιος. Αυτός που παινεύεται γι' αυτήν είναι διάβολος.
Ιερός Αυγουστίνος. Το να απέχει κανείς από την αμαρτία όταν πια δεν μπορεί να αμαρτήσει, δεν σημαίνει ότι έχει εγκαταλείψει την αμαρτία, αλλά ότι η αμαρτία εγκατέλειψε αυτόν.
Τζὼν Ρὶντ  Μισῶ τὴν ἁμαρτία, ἀλλὰ ἀγαπῶ τὸν ἁμαρτωλό.
Πλάτων  Τὸ ἁμάρτημα εἶναι ἀρρώστεια, ἀσχήμια κι’ ἀδυναμία.
Σ. Βέϊλ. Όλες οι αμαρτίες είναι προσπάθειες να γεμίσουν το κενό.
Σενέκας. Μεγάλη διαφορά μεταξύ να μη θέλεις και να μη μπορείς να αμαρτήσεις.
Ανωνύμου. Άν θέλετε να δείτε πως εξελίσεται η αμαρτία, παρακολουθήστε τη μόδα.
Δανέζικη παροιμία. Καλύτερα ο κόσμος να σε ξέρει ως αμαρτωλό, παρά ο Θεός να σε ξέρει ως υποκριτή.
Λαϊκὴ Παροιμία  Αὐτὸς ποὺ κολυμπάει στὴν ἁμαρτία, θὰ πνιγεῖ στὴ θλίψη.
Παροιμία. Όσο μεγαλύτερος ο πειρασμός, τόσο μεγαλύτερη η αμαρτία.
Παροιμία  Πολλοὶ μένουν ἀτιμώρητοι, κανεὶς ὅμως ἀναμάρτητος.
Παροιμία. Όποιος κολυμπά στην αμαρτία θα πνιγεί στη θλίψη.
Ἀρχαῖον Ρητόν. Τὸ δὶς ἐξαμαρτεῖν οὐκ ἀνδρὸς σοφοῦ.
Παροιμία. Κάθε ἁμάρτημα ἔχει καὶ τὴ δική του τιμωρία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: