ΠΕΡΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΣ
Αγ.Ιωάν.Κλίμακος. Ομιλώντας κατά τρόπο γενικό, τούτο αναγνωρίζεται ώς διάκρισις και τούτο είναι : η αλάνθαστη γνώσις και αντίληψις του θείου θελήματος σε κάθε καιρό και τόπο και περίπτωση η οποία συνήθως υπάρχει στους καθαρούς κατά την καρδία, το σώμα και το στόμα. Διάκρισις σημαίνει, συνείδησις αμόλυντη και καθαρότης των αισθήσεων.
Νικηφόρου Θεοτόκη. Μείζων πασῶν τῶν ἀρετῶν ἡ διάκρισις· αὐτὴ εἶναι τὸ ἅλας τὸ ἀρτίζον καὶ τελειοποιοῦν πᾶσαν ἀρετήν· χωρὶς αὐτῆς πᾶσα ἀρετὴ εἶναι ἀτελὴς καὶ δύσμορφος.
Ἐν τῷ Γεροντικῷ. Ἕνας Γέρων ἠρωτήθη· ποῖον εἶναι τὸ ἔργον τοῦ Μοναχοῦ; Ἡ διάκρισις, ἀπήντησεν ἐκεῖνος!
Ἐν τῷ Γεροντικῷ. Ἕνας γέρων Ἀσκητὴς ἔλεγεν· Ὅσα γίνονται χωρὶς μέτρον καὶ διάκρισιν εἶναι ὑπερβολαί. Ὅλαι δὲ αἱ ὑπερβολαὶ εἶναι σατανικαί.
Μεγ.Ἀντωνίου. Ὑπάρχουν μερικοὶ ποὺ κατέτριψαν τὰ σώματά τους μὲ ἄσκησι καὶ ὅμως, ἐπειδὴ δὲν εἶχαν διάκρισι, εὑρέθηκαν μακριὰ ἀπὸ τὸ Θεό.
Ἐν τῷ Γεροντικῷ. Ὁ Ἀββᾶς Σισώης ἔλεγε· προτιμῶ ἐργασίαν ἐλαφράν, ἡ ὁποία θὰ διατηρῆται, παρὰ εὐθὺς ἐξ ἀρχῆς κοπιαστικήν, διὰ τὴν ὁποίαν ὅμως γρήγορα θὰ καταπέσῃ ὁ ζῆλος, καὶ θὰ παραμείνῃ ἡμιτελής.
Παρμενίδης Κριτήριον τὸν λόγον, τὰς αἰσθήσεις μὴ ἀκριβεῖς ὑπάρχειν. (Κριτήριον νὰ εἶναι ἡ λογική, διότι οἱ αἰσθήσεις παραπλανοῦν).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου