ΠΕΡΙ ΥΠΑΚΟΗΣ

ΠΕΡΙ ΥΠΑΚΟΗΣ
Αγ.Ιωάν.Κλίμ. Υπακοή είναι η τελεία άρνησις της ψυχής μας, η οποία φανερώνεται καθαρά με τα έργα του σώματος. Ή και το αντίθετο : Υπακοή είναι νέκρωσις των μελών του σώματος, ενώ ο νούς είναι ζωντανός.
Αγ.Ιωάν.Κλίμ. Υπακοή σημαίνει, ενέργεια χωρίς εξέταση, θάνατος εκούσιος, ζωή χωρίς περιέργεια, αμεριμνία για κάθε σωματικό κίνδυνο, αμεριμνία για το τι θα απολογηθείς στον Θεόν, να μην φοβάσαι τον θάνατο...
Στάρετς Βαρσανούφιος. Η οδός της υπακοής είναι η πιο σύντομη. Και η πιο σωστή. Η υπακοή είναι κάτι, που ξεπερνάει τις φυσικές δυνάμεις του ανθρώπου. Γι’ αυτό, για την τήρησή της ο Κύριος δίνει την δύναμη.
Γέροντος Σωφρονίου Σαχάρωφ. Με την υπακοή η ζωή μας γίνεται εξαιρετικά συνειδητή, ακόμη και στον βαθύτερο ύπνο.
Ἐν τῷ Γεροντικῷ. Ἕνας Γέρων εἶπε·  Νὰ γίνῃς ὅπως ἡ κάμηλος, νὰ σηκώνῃς τὰς ἁμαρτίας σου καὶ δεμένος μὲ τὴν ὑπακοὴν νὰ ἀκολουθῇς αὐτὸν ποὺ γνωρίζει τὸν δρόμον τοῦ Θεοῦ.
Ἀγ.Σιλουανοῦ. Πρότυπο υπακοής είναι ο Χριστός που υπήκουσε μέχρι τέλους και τελείως τον Ουράνιο Πατέρα του. Ο υπάκουος βλέπει το κακό, αλλά το κακό δεν άπτεται της ψυχής του, γιατί μαζί του είναι η χάρη του Αγίου Πνεύματος.
Ἀγ.Σιλουανοῦ. Την ψυχή του υπάκουου πολύ την αγαπά το Άγιον Πνεύμα, και γι’ αυτό δεν θα βραδύνη η ψυχή αυτή να γνωρίσει τον Κύριο. Στην ψυχή του υπάκουου ακωλύτως εισέρχεται η χάρη του Αγίου Πνεύματος και παρέχει σε αυτόν ειρήνη και χαρά. Ἀγ.Σιλουανοῦ. Άσκηση χωρίς υπακοή γεννά κενοδοξία. Η υπακοή φυλάει τον μοναχό από την υπερηφάνεια. Για την υπακοή δίδεται ως δώρο η προσευχή. Για την υπακοή δίνεται η χάρη του Αγίου Πνεύματος. Να γιατί η υπακοή είναι ανώτερη της νηστείας και αυτής της προσευχής.
Ἀγ.Σιλουανοῦ. Διά τί οι ’Αγιοι Πατέρες έθεσαν την υπακοήν υπεράνω της νηστείας και της προσευχής; Διότι εκ της ασκήσεως, χωρίς της υπακοής, γεννάται η κενοδοξία. Ο υπήκοος εργάζεται το πάν κατ’ εντολήν και δεν έχει πρόφασιν, ίνα υπερηφανεύηται. Εκτός δε τούτου ο υπήκοος απέκοψε το θέλημα αυτού εν πάσι, και διά τούτο ο νούς αυτού είναι ελεύθερος από πάσης μερίμνης και προσεύχεται καθαρώς. Ο νούς εκείνου, όστις φυλάττει την υπακοήν, κατέχεται μόνον υπό του Θεού και της εντολής του γέροντος, ο νούς όμως του ανυπηκόου είναι απησχολημένος εις διαφόρους υποθέσεις και κατακρίσεις του γέροντος, και διά τούτο ουδέποτε είναι καθαρός».


Δεν υπάρχουν σχόλια: