Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011

ΠΕΡΙ ΦΡΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΤΩΝ

ΠΕΡΙ ΦΡΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΤΩΝ
Ἀγ.Νεκτάριος. Φρόνιμος ὁ διὰ βίου ἐργαζόμενος τὴν ἀρετὴν.
Ἀγ.Νεκτάριος. Ὁ φρόνιμος εἶναι ἀνὴρ συνετὸς καὶ πάντα ποιεῖ ματὰ βουλῆς καὶ γνώσεως· ἀγαπᾶ τὸ ἀγαθὸν καὶ ἀποστρέφεται τὸ κακὸν, ἀγαπᾷ τὸν Θεὸν καὶ ἀνακαλύπτει αὐτὸν ἐν τοῖς δημιουργήμασιν αὐτοῦ Οἱ λόγοι αὐτοῦ συνέσεως ἔμπλεοι, αἱ δὲ πράξεις αὐτοῦ εὐάρεστοι τῷ Θεῷ· αἱ ὁδοὶ αὐτοῦ εὐθεῖαι, κατευθύνων δὲ πορεύεται ἐν τοῖς τρίβοις αὐτοῦ.

Ἀγ.Νεκτάριος. Ὁ φρόνιμος πρὶν ἢ ἐγχειρήσῃ πράγματί τινι, πρότερον τὸ τέλος σκοπεῖ, εἶθ’ οὕτως αὐτῷ ἐγχειρεῖ. Ὁ φρόνιμος κρατεῖ πανταχοῦ· ὁ φρόνιμος δὲν φυσιοῦται, δὲν ἐπαίρεται, δὲν ὑπερηφανεύεται, ἀλλὰ μετὰ ταπεινοφροσύνης πολιτεύεται καὶ μέμνηται ὅτι ὁ ἄνθρωπος εἶναι πάροικος καὶ παρεπίδημος ἐν γῇ τελεῖ, καὶ ὅτι τὸ πολίτευμα αὐτοῦ ἐν οὐρανῷ ὑπάρχει.
Αγ.Μάρκος Ερημ. Μερικοί φρόνιμους ονομάζουν εκείνους που είναι ικανοί να διακρίνουν τά αισθητά πράγματα. Όμως φρόνιμοι είναι εκείνοι που είναι κυρίαρχοι των δικών τους θελήσεων.
Ἀγ.Βαρσανούφιου. Ἐρώτησις : Τί σημαίνει «νὰ γίνετε φρόνιμοι ὅπως τὰ φίδια καὶ ἀκέραιοι ὅπως τὰ περιστέρια»; Ἀπόκρισις : Ἐκεῖνος ποὺ ἀνέμιξε τὸ φρόνιμο τοῦ φιδιοῦ γιὰ τὸ κακὸ μὲ τὸ ἀκέραιο τῆς περιστερᾶς γιὰ τὸ καλό, οὔτε τὸ φρόνιμο θὰ ἀφήσει νὰ γίνει κακοῦργο, οὔτε τὸ ἁπλὸ ἀνόητο.
Γέρων Παΐσιος. «Συνετὸς καὶ μυαλωμένος ἄνθρωπος εἶναι ἐκεῖνος ποὺ ἀντελήφθει καλῶς ὅτι ὑπάρχει τέρμα τῆς παρούσης ζωῆς καὶ σπεύδει καὶ αὐτὸς νὰ θέσει τέρμα εἰς τὰ σφάλματα καὶ ἐλαττώματά του».
Εἶπε Γέρων. Ὁ τρελὸς ἔχει τὴν καρδίαν του εἰς τὸ στόμα, καὶ ὁ φρόνιμος ἔχει τὴν γλώσσαν του εἰς τὴν καρδίαν.
Θεογνίς. Είναι δυσβάσταχτο ο συνετός άνθρωπος να λεει πολλά στους μη συνετούς.
Λα'ι'κή Παροιμία Ὁ φρόνιμος ἀπ’ τὸ μυαλό του φαίνεται κι’ ὄχι ἀπὸ τὰ χρόνια.
Λα'ι'κή Παροιμία Τῶν φρονίμων τὰ παιδιὰ πρίν πεινάσουν μαγειρεύουν.
Λα'ι'κή Παροιμία Τῶν φρονίμων ὀλίγα πρέπουν.


Δεν υπάρχουν σχόλια: